Tesi di Laurea
Matteo Anedda - Heuristic Optimization for DVB-T/H SFN Coverage Using Simulated Annealing
Architettura e Ingegneria - Tesi di Laurea
Ultimo aggiornamento Giovedì 23 Ottobre 2014 18:16 Scritto da Matteo Anedda Martedì 30 Aprile 2013 13:11
The digital broadcasting systems, DAB - Digital Audio Broadcasting, DRM - Digital Radio Mondiale, DVB terrestrial DVB-T and more recently DVB-T2 based on COFDM modulation, commonly exploit the single-frequency network (SFN) technique. In such networks, the treatment of inter-symbol interference and the synchronization strategy receiver side is a crucial aspect in network planning and to achieve the desired coverage defined in term of QoS within a certain area of interest. In this work a propagation prediction tool, the Simulated Annealing (SA) and the Advanced SA (ASA) are considered.
Francesco Grussu - A study on a bidirectional brain-machine interface inspired by corticospinal control of movement
Architettura e Ingegneria - Tesi di Laurea
Ultimo aggiornamento Lunedì 11 Novembre 2013 17:18 Scritto da Francesco Grussu Mercoledì 29 Agosto 2012 12:11
A study on a bidirectional brain-machine interface inspired by corticospinal control of movement.
A brain-machine interface (BMI) is a device which creates a direct communication between the nervous system (NS) and an artificial system. Different kinds of BMIs exist although many efforts still have to be made in order to develop clinical practice relying on such a kind of devices, which mainly aim at restoring functions of patients suffering from amputations, locked-in syndrome or other kinds of motor or perceptive impairments.
Valentina Cipelli - AR-Learning. La Realtà Aumentata e l’apprendimento
Architettura e Ingegneria - Tesi di Laurea
Ultimo aggiornamento Lunedì 23 Aprile 2012 10:06 Scritto da Valentina Cipelli Mercoledì 18 Aprile 2012 13:11
La rivoluzione digitale del nuovo millennio ha rivoluzionato in maniera definitiva alcuni concetti che appartengono alla nostra vita quotidiana come: lavoro, sviluppo, istruzione, apprendimento e formazione. Grazie alle nuove tecnologie è stato completamente superato l’approccio comportamentista dell’apprendimento che considera l’istruzione un’attività essenzialmente di controllo e di indirizzo. Attualmente il cognitivismo ha incentrato l’attenzione sul carattere costruttivo dell’apprendimento, visto come processo attivo, autodeterminato, orientato verso obiettivi, che hanno come protagonista lo studente.